logopedia rzeszówpedagogika rzeszów

Producenci

Ćwiczenia pamięci sekwencyjnej i symultanicznej wyd. 2

Ćwiczenia pamięci sekwencyjnej i symultanicznej wyd. 2
Ćwiczenia pamięci sekwencyjnej i symultanicznej wyd. 2

Ćwiczenia pamięci są ważną częścią wszystkich działań terapeutycznych i logopedycznych. Dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, z deficytami uwagi i koncentracji, zagrożone dysleksją, z zakłóceniami funkcji sekwencyjnych i linearnych powinny codziennie przez 10-15 minut wykonywać zadania pamięciowe. Dorosłe osoby z afazją powinny ćwiczyć pamięć lewo i prawo półkulową kilka razy w ciągu dnia. Zestaw zawiera 42 kartoniki (21 par) o wymiarach 6x6 cm. W zestawie znajdują się obrazki tematyczne (realnie istniejące przedmioty, postaci) jak i atematyczne (symboliczne, figury).

Cena: 18,00 zł

Ćwiczenia wnioskowania przez analogię

Ćwiczenia wnioskowania przez analogię
Ćwiczenia wnioskowania przez analogię

Analogia to metoda rozumowania, w której szuka się tych samych relacji w różnych sytuacjach, bądź stosuje się te same schematy rozumowania w odmiennych warunkach.  Analogia ułatwia transfer (przenoszenie)  wiedzy i szczegółowych rozwiązań z jednego problemu na drugi, a nawet z jednej dziedziny na zupełnie inną. Obok kategoryzacji analogia stanowi istotny wymiar rozwoju intelektualnego człowieka. Myślenie przez analogię warunkuje skuteczne uczenie się odmiany wyrazów i umiejętność budowania zdań gramatycznie poprawnych, przyswajanie reguł społecznych i ich stosowanie w kontaktach indywidualnych i grupowych.

Cena: 45,00 zł

Diagnoza funkcji psychomotorycznych dziecka w drugim roku życia

Diagnoza funkcji psychomotorycznych dziecka w drugim roku życia
Diagnoza funkcji psychomotorycznych dziecka w drugim roku życia

Rozwój funkcji poznawczych w pierwszych dwóch latach życia dziecka jest ściśle związany z rozwojem motorycznym. Odpowiedni dla wieku poziom sprawności manualnej umożliwia równoległy rozwój narządów artykulacyjnych. Badanie poznawczego rozwoju dziecka (w wieku od 12 do 24 miesiąca życia) wymaga wykorzystania narzędzi, inicjujących podjęcie ustrukturalizowanej zabawy. Pierwsze dwa lata życia to czas kształtowania się ważnych dla rozwoju języka i myślenia umiejętności naśladowania zachowań dorosłego oraz samodzielnego odkrywania nowych umiejętności z użyciem znanych przedmiotów i zastosowania nieznanych dotąd elementów rzeczywistości do wyćwiczonych już działań. W dziewiątym miesiącu życia, kiedy kształtuje się gest wskazywania palcem i stałość przedmiotu, dziecko uczy się wkładania i wyjmowania przedmiotów z pojemników. Ćwiczy wówczas sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, a także przewidywanie skutków swoich działań i myślenie przez analogię. Rozwój ruchowy, umiejętność zdobywania przestrzeni wyznacza liczbę i jakość doświadczeń manualnych i koordynację ruchów.

Cena: 28,00 zł

Emocje i relacje społeczne - stymulacja

Emocje i relacje społeczne - stymulacja
Emocje i relacje społeczne - stymulacja

„Emocje i relacje społeczne – stymulacja” to zbiór obrazków sytuacyjnych, dziki którym terapeuci mogą ćwiczyć umiejtności rozumienia i nazywania emocji i norm społecznych zarówno z dziemi, jak i z dorosłymi. Postaci na rysunkach przedstawione są z pominiciem rysów twarzy, aby wyeliminować schematyczne rozpoznawanie emocji poprzez patrzenie na układ ust. Pozwala to na odczytywanie emocji z kontekstu, konsytuacji, postawy ciała, wykonywanego ruchu. Umoliwia też rónorodną interpretację znaczenia w zalenoci od nadanej ilustracji treci (rysunki nie zawsze przedstawiają emocje skrajne jak strach czy radość, dziki czemu pozwalają na rozmowę o takich emocjach/uczuciach jak tsknota, duma, zazdrość itp.) 

Cena: 46,00 zł

Fleksja - napoje, pokarmy, przedmioty

Fleksja - napoje, pokarmy, przedmioty
Fleksja - napoje, pokarmy, przedmioty

Fleksja – pokarmy, napoje, przedmioty” to pomoc przeznaczona do badania poziomu opanowania prawidłowej odmiany rzeczowników przez przypadki i ćwiczeń utrwalających użycie form fleksyjnych. Materiał językowy został dobrany według centrów zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym a przedstawione na obrazkach sytuacje są im bliskie i mają zachęcać do tworzenia wypowiedzi.  

Cena: 38,00 zł

Fleksja - postacie

Fleksja - postacie
Fleksja - postacie

„Fleksja - postacie” to pomoc przeznaczona do badania poziomu opanowania prawidłowej odmiany rzeczowników przez przypadki i ćwiczeń utrwalających użycie form fleksyjnych. Materiał językowy został dobrany według centrów zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym a przedstawione na obrazkach sytuacje są im bliskie i mają zachęcać do tworzenia wypowiedzi.

Cena: 38,00 zł

Gesty wizualizacyjne - techniki ułatwiające artykulację głosek

Gesty wizualizacyjne - techniki ułatwiające artykulację głosek
Gesty wizualizacyjne - techniki ułatwiające artykulację głosek

 Gesty artykulacyjne (GA) inaczej wizualizacje głosek w sylabach, to ruchy jednej dłoni (jedynym wyjątkiem jest samogłoska Y), towarzyszące wypowiadanym samogłoskom i spółgłoskom w sylabach. Wizualizacje uruchamiają nie tylko naśladownictwo, ale pozwalają także oswoić dźwięki przez ucieleśnienie ich w obrazie dłoni. Współczesne badania pokazały, że percepcja ruchu i jego imitowanie są uzależnione od powiązań neuronalnych ośrodków wzrokowych i ruchowych.  Celem stosowania owych gestów jest pokazanie miejsca i/lub sposobu artykulacji głoski oraz wspomaganie procesów uwagi i pamięci poprzez odczucie ruchu własnej dłoni.  Gest, towarzyszący spółgłosce dotyczy całego paradygmatu. Przedstawione rysunki służą dorosłemu, dzieci uczą się obserwując dorosłego.

Cena: 29,00 zł

Kategoryzacje

Kategoryzacje
Kategoryzacje

Dokonywanie kategoryzacji wymaga dostrzegania cech wspólnych oraz różnicujących i jest warunkowane przez działanie zarówno lewej jak i prawej półkuli mózgu. Stanowi podstawę do nauki reguł społecznych i językowych. Zestaw kategoryzacja zawiera 52 klocki. Pozwala na ćwiczenie umiejętności kategoryzowania ze względu na takie cechy jak: kolor (4 kolory), wielkość (2 wielkości) i kształt (4 kształty).

Cena: 75,00 zł

Kategoryzacje obrazkowe

Kategoryzacje obrazkowe
Kategoryzacje obrazkowe

Dokonywanie kategoryzacji wymaga dostrzegania cech wspólnych oraz różnicujących i jest warunkowane przez działanie zarówno lewej jak i prawej półkuli mózgu. Stanowi podstawę do nauki reguł społecznych i językowych. Umiejętność dokonywania kategoryzacji jest warunkiem formowania się myślenia przez analogię, warunkującego uczenie się reguł gramatycznych języka etnicznego i języków obcych. Rozumowanie przez analogię umożliwia dostrzeżenie wspólnych elementów (podobieństw) w odmiennych sytuacjach, bądź stosowanie tych samych schematów rozumowania podczas rozwiązywania różnych zadań.

 

Cena: 18,00 zł

Komunikacyjne metody terapii osób z afazją

Komunikacyjne metody terapii osób z afazją
Komunikacyjne metody terapii osób z afazją

W każdej sytuacji zaburzeń w komunikacji społecznej dochodzi do frustracji. Budowanie i odbudowywanie  języka w umyśle Drugiego Człowieka zawsze opiera się na tych samych mechanizmach – uczenia się w dialogu, poprzez naśladowanie, współdziałanie i instrukcję. Aby skutecznie uczyć się   języka trzeba używać go do komunikacji. Wychodząc od używanych przez grupę społeczną wypowiedzi  budowany jest dostępny pacjentowi  system językowyIlustracje znajdujące się w zestawie obrazują rozmowę. Pozwalają wypełniać listy dialogowe w sytuacjach przywitania, pożegnania i prośby o podanie lub zakup napojów i pokarmów.

Cena: 25,00 zł

Metody komunikacyjne w nauczaniu języka

Metody komunikacyjne w nauczaniu języka
Metody komunikacyjne w nauczaniu języka

Pomoc "Komunikacyjne metody .." przeznaczona jest dla dzieci z szeroko pojętymi zaburzeniami komunikacji -  Zespołem Aspergera, alalią, afazją dziecięcą, także dla dzieci dwujęzycznych. Praca z figurkami przedstawiającymi konkretne osoby pozwala na przećwiczenie w zabawie sytuacji z życia codziennego, naukę przydatnych w komunikacji zwrotów, ćwiczenie interakcji społecznych. Podczas zajęć z wykorzystaniem figurek możemy posłużyć się przykładowymi dialogami jednak największą wartość terapeutyczną niesie tworzenie własnych scenariuszy dialogów pasujących do indywidualnych doświadczeń dziecka. Ważną cechą figurek jest możliwość dostosowania ich wyglądu tak aby przedstawiały w jak najbardziej dosłowny sposób osoby znane dziecku.

Cena: 50,00 zł

Relacje

Relacje
Relacje

Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu. Najistotniejsze w terapii funkcji poznawczych jest wypracowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy elementami i związków zachodzących między nimi. Sprawności te są konieczne do opanowania języka mówionego i pisanego, ale także relacji społecznych, umiejętności kategoryzowania i rozumienia zależności przyczynowo- skutkowych.

 

Cena: 28,00 zł

Relacje 2

Relacje 2
Relacje 2

Relacja ujmuje zależność między dwoma bądź większą liczbą elementów (podmiotów, przedmiotów, fragmentów obiektów, cech). Ujęcie relacji wymaga przetwarzania sekwencyjnego, charakteryzującego pracę lewej półkuli mózgu. Najistotniejsze w terapii funkcji poznawczych jest wypracowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy elementami i związków zachodzących między nimi. Sprawności te są konieczne do opanowania języka mówionego i pisanego, ale także relacji społecznych, umiejętności kategoryzowania i rozumienia zależności przyczynowo- skutkowych.

Cena: 28,00 zł

Sekwencje

Sekwencje
Sekwencje

Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych – mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.

 

Cena: 28,00 zł

Sekwencje 2

Sekwencje 2
Sekwencje 2

Sekwencja jest ciągiem znaków (symboli), stanowiącym uporządkowaną według określonej reguły strukturę. W sekwencji struktury (dwu-, trzy-, czteroelementowe) powtarzają się. Miejsce kolejnego znaku w sekwencji wynika z przyjętej arbitralnie reguły. Definicja sekwencji odzwierciedla porządek znaków językowych – mówionych i pisanych, dlatego tak ważne w procesie terapii wszystkich dzieci są ćwiczenia porządkowania.

Cena: 28,00 zł

Stymulacja rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym

Stymulacja rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym
Stymulacja rozwoju funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym

Poziom umiejętności spostrzegania jasności, barwy, kształtu, wyodrębniania elementów z tła jest warunkiem prawidłowego rozwoju funkcji poznawczych małego dziecka. W pierwszych miesiącach życia dziecko przygotowuje się do aktywnego uczenia się komunikacji językowej i pozawerbalnej. Najważniejsza jest umiejętność skupiania wzroku, wyodrębniania oczu i ust, śledzenia ich ruchu, śledzenia ruchu obrazów w pozycji leżącej i na brzuchu. Bez względu na to ile punktów w skali Apgar dziecko uzyskało po urodzeniu, konieczne jest stymulowanie jego sprawności poznawczej.  Proponowany zestaw pomocy pozwoli matce i terapeucie wczesnej interwencji prowadzić stymulację funkcji wzrokowych, uwzględniającą wyniki badań neurobiologicznych. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci prawidłowo rozwijających się w wieku od pierwszego tygodnia do piątego miesiąca życia oraz dla dzieci wcześniaków i dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od pierwszego tygodnia do pierwszego roku życia.

Cena: 45,00 zł

Szeregi

Szeregi
Szeregi

Zestaw zawiera 64 elementy, umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu szeregów i uzupełnianiu szeregów. Aby wykonać ćwiczenia polegające na naśladowaniu szeregów należy zaopatrzyć się w dwa zestawy elementów. Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej – przytoczona najprostsza definicja ujmuje to, co najistotniejsze w języku mówionym i pisanym. Dzięki linearnemu porządkowi głosek w słowach i liter w wyrazach zapisanych możliwe jest budowanie znaczeń. Jakiekolwiek zakłócenie tego porządku nadaje wypowiedzeniu inny sens (kot: kto, nos : son, seton : notes). Liczne błędy w uszeregowaniu znaków językowych można obserwować u dorosłych osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią i afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.

 

Cena: 28,00 zł

Szeregi 2

Szeregi 2
Szeregi 2

Zestaw umożliwia wykonywanie ćwiczeń polegających na kontynuowaniu szeregów i uzupełnianiu szeregów. Aby wykonać ćwiczenia polegające na naśladowaniu szeregów należy zaopatrzyć się w dwa zestawy elementów. Szereg jest ciągiem elementów ustawionych obok siebie w linii prostej – przytoczona najprostsza definicja ujmuje to, co najistotniejsze w języku mówionym i pisanym. Dzięki linearnemu porządkowi głosek w słowach i liter w wyrazach zapisanych możliwe jest budowanie znaczeń. Jakiekolwiek zakłócenie tego porządku nadaje wypowiedzeniu inny sens (kot kto, nos son, notes : seton). Liczne błędy w uszeregowaniu znaków językowych można obserwować u dorosłych osób z afazją, u dzieci z autyzmem, alalią i afazją dziecięcą, u uczniów z dysleksją, a także u osób uczących się języków obcych.

Cena: 28,00 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl